Rozpoczęta kampania społeczna pod hasłem „Silni Wiekiem” jest w pełnym przebiegu. W stolicy naszego kraju, Warszawie, odbyła się konferencja poświęcona problematyce osób w wieku 50+ w kontekście rynku pracy. Spotkanie zgromadziło ekspertów z różnych dziedzin, pracodawców oraz osoby specjalizujące się w aktywizacji zawodowej jednostek dojrzałych. Omawiane były strategie i metody, które mogą przyczynić się do przemiany w podejściu do roli osób powyżej 50 roku życia w miejscach pracy.

Zdaniem demografów, kluczowym elementem struktury rynku pracy będą w najbliższych latach osoby starsze. To ich wkład pracy i potencjał będą decydować o kondycji polskiej gospodarki. Trudno nie zauważać, że seniorzy są często bardziej zaangażowani w wykonywanie obowiązków zawodowych niż młodsze pokolenia. Dla wielu starszych osób praca to nie tylko sposób na utrzymanie, ale także źródło satysfakcji, możliwość realizacji własnych ambicji oraz okazja do nawiązywania relacji społecznych. Jak podkreśla Monika Fedorczuk, dyrektor Urzędu Pracy m.st. Warszawy, ważne jest tworzenie takiego środowiska pracy, które będzie przyjazne i zróżnicowane, gdzie zespoły są wielopokoleniowe i gdzie nie stawia się pytania, czy ktoś do nas pasuje, ale co może przynieść dla całości zespołu.

Coraz więcej seniorów w społeczeństwie
Obecnie 34% mieszkańców Warszawy to ludzie powyżej 50 roku życia. Zgodnie z prognozami Głównego Urzędu Statystycznego, w 2050 r. osoby powyżej sześćdziesiątego roku życia będą stanowić ponad 40% populacji Polski. Celem wspomnianej konferencji była próba uświadomienia społeczeństwu jak wielki potencjał drzemie w osobach po pięćdziesiątce. Inicjatywa skierowana jest zarówno do osób szukających pracy, jak i do pracodawców, którzy chcieliby przekonać się, jak wiele korzyści może przynieść zatrudnienie seniora.

Aktywni zawodowo mimo wieku
Zaangażowanie starszych pracowników to idea przewodnia kongresu i kampanii społecznej „Silni Wiekiem”. Adresatami tej inicjatywy są osoby po pięćdziesiątym roku życia chcące podtrzymać aktywność zawodową, ale także właściciele firm oraz menedżerowie działów personalnych, którzy rozpoznają wartość dojrzałego pracownika. Kampania „Silni Wiekiem” jest początkiem dyskusji, której rezultatem powinny być zmiany nie tylko w postawach i percepcji społecznej, ale również w prawie. Więcej informacji można znaleźć na stronie projektu.